PEREIRA, D.S., ARAUJO, U.F. & DELLE FAVE, A. Psychological and Contextual Definitions of Happiness Among Teachers: A Comparative Study Across Professional Roles. Trends in Psychol. (2025). https://doi.org/10.1007/s43076-025-00471-x
PEREIRA, D. S.; RIBEIRO, F. S. The Imminent Fall of Home-Office Workers During COVID-19 Outbreak: Suggestions to Cope With Burnout. Frontiers in Psychology, v. 13, p. 1-5, 2022. doi: 10.3389/fpsyg.2022.647418
PEREIRA, D. S.; GATTI, G. ; DELE FAVE, A. . The hedonic and eudaimonic dimensions of well-being in teachers: An intercultural study in Italy and Brazil. Psicologia Dell´Educazione, v. 3, p. 51-67, 2022.
PEREIRA, D. S.; ARAUJO, U. F. . Uma reflexão sobre a busca e o significado da felicidade. Revista Educação e Linguagens, v. 7, p. 17-31, 2018.
ARAUJO, U. F. ; PINHEIRO, V. P. G. ; ARANTES, V. A. ; PEREIRA, D. S. . Empowering Emerging Adults to Face the Post-COVID-19 Challenges. In: Leontopoulou, S., Delle Fave, A. (Org.). Emerging Adulthood in the COVID-19 Pandemic and Other Crises: Individual and Relational Resources. 1ed.Cham: Springer, 2023, v. 17, p. 277-293.
PEREIRA, D. S.. Bem-estar: concepções e conceitos. In: Miriam Rodrigues, Douglas da Silveira Pereira. (Org.). Psicologia Positiva: dos conceitos à aplicação. 1ed.Novo Hamburgo: Sinopsys Editora, 2021, v., p. 34-48.
SEIBEL, B. L. ; PEREIRA, D. S. ; KOLLER, S. H. . Psicologia Positiva e práticas profissionais: 'para onde vamos'. In: Miriam Rodrigues, Douglas da Silveira Pereira. (Org.). Psicologia Positiva: dos conceitos à aplicação. 1ed.Novo Hamburgo: Sinopsys Editora, 2021, v., p. 544-568.
PEREIRA, D. S.; FREITAS, C. P. P. ; SOUZA, D. A. . Psicologia Positiva, Bem-estar e Promoção de Saúde. In: André Faro, Marcus Eugênio Oliveira Lima, Dalilda Xavier de França, Sonia Regina Fiorim Emumo, Cícero Roberto Pereira. (Org.). Psicologia Social e Psicologia da Saúde: tópicos atuais. 1ed.Curitiba: CRV, 2019, v., p. 179-194.
PEREIRA, D. S.. Inteligência social. In: Monica Portella. (Org.). Psicologia Positiva: como descobrir e desenvolver as qualidade humanas. 1ed.Rio de Janeiro: PSI+ Psicologia Positiva, 2015, v. , p. 146-167.
BARCAUI, A. ; PEREIRA, D. S. ; PORTELLA, M. . Engajamento: Alcançando o Estado de Fluxo. Teoria da Potencialização da Qualidade de Vida. 1ed.Rio de Janeiro: CPAF-RJ, 2013, v. , p. 175-195.
PEREIRA, D. S. (2022). Felicidade docente, existe? Uma investigação sobre as definições de felicidade para profissionais da Educação. (Tese de doutorado). Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo. Disponível em: Teses USP.
PEREIRA, D. S. (2017). Felicidade e significado: um estudo sobre o bem-estar em profissionais da Educação do estado de São Paulo (Dissertação de Mestrado). Faculdade de Educação, Universidade de São Paulo. Disponível em: Teses USP.
PEREIRA, D. S.; PEREIRA, C. A. D. S.; ARAUJO, U. F. Project-based Learning in a Brazilian Graduate Program of Psychology. In: PBL2018 International Conference: PBL for the Next Generation. Blending active learning, technology, and social justice, 2018, San Jose.
PEREIRA, D. S.; ARAUJO, U. F. . Felicidade e sentido de vida em profissionais da educação. In: II Congresso Brasileiro de Psicologia Positiva, 2016, São Paulo. ANAIS, 2016.